Massage

Massage er et terapeutisk håndværk, en urgammel fysisk terapiform, som gennem tiderne er blevet brugt til at behandle sygdomme med.

# Hot Stone massage     # Lymfedrænage

# Organmassage            # magnetisk rygmassage

​Massage kendes over hele verden under forskellige former. Massage bygger på erfaringer, der har rødder langt tilbage i historien. Forkerte arbejdsstillinger, stille siddende arbejde og for lidt motion er symptomatisk for de fleste danskere. Det giver uundgåeligt problemer med kroppen i form af ondt i ryggen, myoser, muskelspændinger, hovedpine m.m. hvis musklerne er spændte og blodcirkulationen er hæmmet ophobes affaldsstoffer og mælkesyre og musklerne forhindres i at arbejde ordentligt.

Når affaldsstoffer fra stofskiftet hober sig op forårsager det smerte.

Massage forbedre kropsholdningen, fremmer blodcirkulationen, afslapper musklerne og virker afstressende på krop og sjæl. Når muskler og sener gennem massage får frihed til at bevæge sig naturligt igen, så fungerer leddene også bedre og stivhed og ømhed forsvinder.

Lymfedrænage

Lymfedrænage er en terapiform hvor der meget blidt masseres i lymfebanens tømningsretning. Bevægelserne er meget blide, da rytmen og trykket skal tilpasses lymfesystemet.

Gennem venernes samarbejde og forbindelse med lymfen fjernes affaldsstoffer og overskydende væske fra de belastede områder. Dermed fremmes helingsprocessen og kroppen og dens funktioner holdes i fin balance.

Væskeophobning i kroppen fjernes blidt, immunforsvaret styrkes og cirkulationen i kredsløbet fremmes.

En behandling vil altid være individuel tilpasset klientens tilstand, således har nogle brug for intensiv lymfedrænage gennem længere tid mens andre kan nøjes med 1 eller få behandlinger.

En sund og velfungerende krop har en positiv indflydelse på den psykiske tilstand.

Organmassage

Organmassage er en blid og behagelig massageform til at befri organerne således

at kroppen kommer til at fungere optimalt.

Spændinger, operationer, betændelser og dårlig holdning er væsentlige årsager til at vores organer har problemer. Det resulterer i at vores "motor" får det dårligt og det går ud over vores energi, trivsel og helbred.

Ved at få løsnet spændingerne omkring organerne, har disse mulighed for at komme til at fungere igen.

I organmassage løsner terapeuten forsigtigt bindevævet omkring organet. Det er vigtigt at det føles rart for at kroppen kan slappe af og give slip på spændingerne.

Hotstone massage

En fantastisk dejlig oplevelse. En energigivende behandling inspireret fra østen. Helkrop massage med balinesiske hotstones indpakket med orintalske urter og svøbt i varm marula-olie samt smeltet Hydra aromatiskgranita.

GÅ IKKE GLIP AF DENNE DEJLIGE BEHANDLING

Magnetisk rygmassage.

​Afspænding af rygmuskler, afslapning og komplet velvære.

Klinikken Ansale | Svinget 3 - 8400 Ebeltoft | 86344480  mobil 29922742Telefon:  | Email: klinik-ansale@klinik-ansale.dk